Nový Volkswagen Polo GTI - Poznáme slovenskú cenu!

Volkswagen ukázal v lete nové vydanie malého pola GTI. S 200 koňovým dvojlitrom pôjde o najvýkonnejšie Polo GTI všetkých čias. A malo by byť tiež zábavnejšie ako súčasný Golf GTI. Aspoň tak Volkswagenu sľubuje.




Rýchle polo sa prvýkrát objavilo v druhej generácii. Čoby G40 poháňané motorom s originálnym špirálovým dúchadlom. Následne tento agregát dostalo aj tretie vydanie. V roku 1998 vystriedala 1.6 16V s výkonom 88, neskôr 92 kW. Nasledovala verzia s kontroverzným motorom 1.4 TSI Twincharger, spojeným výhradne s dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Tú nahradila variant s motorom 1.8 TSI, s ktorým sa opäť vrátila k manuálu. Teraz je na štarte úplne nová generácia tohto modelu.



Nová doba si žiada nové prístupy. Preto bude v pripravovanom Polu GTI v spojení s motorom 2.0 TSI štandardom šesťstupňová automatická dvojspojková prevodovka DSG. Prečo nie sedemstupňová? Pravdepodobne z dôvodu vrcholu krútiaceho momentu 320 N.m pri 1500 až 6000 otáčkach. Tak to aspoň uvádzajú predbežné informácie. A taká porcia je pre sedemstupňovej DQ200 príliš veľká. Áno, VW má k dispozícii aj robustnejšie dvojspojkove "sedemkvalty". Okrem staršej skrine DQ500 je to predovšetkým nové DQ381, dobre známa z nového Tiguanu . Tú však polo GTI nedostane. Či z čisto marketingových dôvodov, alebo preto, že sa vedľa motora medzi podbehy jednoducho nevojde, zostáva otázkou. Výkon vrcholí hodnotou 147 kW, čo je o 6 kW viac ako u predchodcu. Od roku 2018 má byť k dispozícii tiež šesťstupňový manuál. Prečo nie je v sérii? Na to má VW odpoveď. "Bolo to veľmi ťažké rozhodovanie, či zvoliť ako štandard manuálnu skriňu, alebo dať prednosť automatu. Nakoniec rozhodli preferencie trhu a tiež lepšie jazdné výkony s DSG, "hovorí k celej veci Ralf Kölling, riaditeľ divízie malých vozov u Volkswagenu.
Okrem iného ďalej sľubuje, že nové Polo GTI prinesie viac agility a radosti z jazdy zásluhou kratšieho rázvoru náprav, než aký má väčší Golf GTI. Ten je podľa názoru Köllinga orientovaný viac na cesty diaľničného typu, prípadne vozovky prvej triedy s tiahlymi rýchlymi zákrutami. K lepším jazdným vlastnostiam má Polu GTI pomôcť tiež upravený podvozok, hoci žiadne extra zmeny napríklad v podobe iných náprav samozrejme nečakajte. Svetlá výška sa použitím športového odpruženie znížila o 15 mm, priemer stabilizátora prednej nápravy je teraz 21 mm a ďalej nebude chýbať ani zjednodušená verzia adaptívneho odpruženia. U nej si vodič môže vybrať medzi režimami Normal a Sport. Predné brzdy dostanú ventilované kotúče s priemerom 320 mm, vzadu postačí plné o rozmere 270 mm. K lepšej dynamike v porovnaní s predchodcom má prispieť aj o 28 percent tuhšia karoséria. Auto jazdí na 17 palcových kolesách s pneumatikami 215/45 R17. Za príplatok sú k dispozícii väčšie 215/40 R18. Tieto rozmery majú však jeden veľký háčik. V predošlej verzii GTI boli pneumatiky s rozmerom 215/40 R17, čiže tu ide viacmenej len o štítok že sú to ako keby 18cky. Štandardom má byť aj systém XDS.


Staré dobré modely GTI od VW vám bude pripomínať kabína so športovými sedadlami s poťahom v typicky károvanom vzore. Nechýbajú športové hliníkové pedále či dnes už takmer povinný volant sa splošteným vencom dole.

Video


Cenník

Od včera 24.12. 2017. je už konečne k dispozícii oficiálna cena Pola GTI, ktorá je 21 480€. Volkswagen nám asi dal pekný vianočný darček :)
S niektorými nutnými príplatkami, ktoré auto robia krajším a lepším sa dostanete na 24-25 tisíc, čo je stále veľmi dobrá cena na to, že dostanete čistokrvný dvojliter s 200 koňmi a dobrou výbavou!!  


Celý cenník si môžete pozrieť TU! 

Fotogaléria




_____________________________________________________________________________________________________________________

Komentáre