Volkswagen ukázal v lete nové vydanie malého pola GTI. S 200
koňovým dvojlitrom pôjde o najvýkonnejšie Polo GTI všetkých čias. A malo by byť
tiež zábavnejšie ako súčasný Golf GTI. Aspoň tak Volkswagenu sľubuje.
Rýchle polo sa prvýkrát objavilo v druhej generácii. Čoby
G40 poháňané motorom s originálnym špirálovým dúchadlom. Následne tento agregát
dostalo aj tretie vydanie. V roku 1998 vystriedala 1.6 16V s
výkonom 88, neskôr 92 kW. Nasledovala verzia s kontroverzným motorom 1.4 TSI
Twincharger, spojeným výhradne s dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Tú
nahradila variant s motorom 1.8 TSI, s ktorým sa opäť vrátila k manuálu. Teraz
je na štarte úplne nová generácia tohto modelu.
Nová doba si žiada nové prístupy. Preto bude v pripravovanom
Polu GTI v spojení s motorom 2.0 TSI štandardom šesťstupňová automatická
dvojspojková prevodovka DSG. Prečo nie sedemstupňová? Pravdepodobne z dôvodu
vrcholu krútiaceho momentu 320 N.m pri 1500 až 6000 otáčkach. Tak to aspoň
uvádzajú predbežné informácie. A taká porcia je pre sedemstupňovej DQ200 príliš
veľká. Áno, VW má k dispozícii aj robustnejšie dvojspojkove "sedemkvalty".
Okrem staršej skrine DQ500 je to predovšetkým nové DQ381, dobre známa z nového
Tiguanu . Tú však polo GTI nedostane. Či z čisto marketingových dôvodov, alebo preto, že sa vedľa motora medzi podbehy jednoducho nevojde, zostáva
otázkou. Výkon vrcholí hodnotou 147 kW, čo je o 6 kW viac ako u predchodcu. Od roku 2018 má byť k dispozícii tiež šesťstupňový manuál.
Prečo nie je v sérii? Na to má VW odpoveď. "Bolo to veľmi ťažké
rozhodovanie, či zvoliť ako štandard manuálnu skriňu, alebo dať prednosť
automatu. Nakoniec rozhodli preferencie trhu a tiež lepšie jazdné výkony s DSG,
"hovorí k celej veci Ralf Kölling, riaditeľ divízie malých vozov u
Volkswagenu.
Okrem iného ďalej sľubuje, že nové Polo GTI prinesie viac
agility a radosti z jazdy zásluhou kratšieho rázvoru náprav, než aký má
väčší Golf GTI. Ten je podľa názoru Köllinga orientovaný viac na cesty
diaľničného typu, prípadne vozovky prvej triedy s tiahlymi rýchlymi zákrutami.
K lepším jazdným vlastnostiam má Polu GTI pomôcť tiež upravený podvozok, hoci
žiadne extra zmeny napríklad v podobe iných náprav samozrejme nečakajte. Svetlá
výška sa použitím športového odpruženie znížila o 15 mm, priemer stabilizátora
prednej nápravy je teraz 21 mm a ďalej nebude chýbať ani zjednodušená verzia
adaptívneho odpruženia. U nej si vodič môže vybrať medzi režimami Normal a
Sport. Predné brzdy dostanú ventilované kotúče s priemerom 320 mm, vzadu
postačí plné o rozmere 270 mm. K lepšej dynamike v porovnaní s predchodcom má
prispieť aj o 28 percent tuhšia karoséria. Auto jazdí na 17 palcových
kolesách s pneumatikami 215/45 R17. Za príplatok sú k dispozícii väčšie
215/40 R18. Tieto rozmery majú však jeden veľký háčik. V predošlej verzii
GTI boli pneumatiky s rozmerom 215/40 R17, čiže tu ide viacmenej len o štítok
že sú to ako keby 18cky. Štandardom má
byť aj systém XDS.
Staré dobré modely GTI od VW vám bude pripomínať kabína so športovými sedadlami s poťahom v typicky károvanom vzore. Nechýbajú športové hliníkové pedále či dnes už takmer povinný volant sa splošteným vencom dole.
Video
Cenník
Od včera 24.12. 2017. je už konečne k dispozícii oficiálna
cena Pola GTI, ktorá je 21 480€. Volkswagen nám asi dal pekný vianočný darček :)
S niektorými nutnými príplatkami, ktoré auto robia
krajším a lepším sa dostanete na 24-25 tisíc, čo je stále veľmi dobrá cena na
to, že dostanete čistokrvný dvojliter s 200 koňmi a dobrou výbavou!!
Celý cenník si môžete pozrieť TU!
Fotogaléria
_____________________________________________________________________________________________________________________
Komentáre
Zverejnenie komentára